Hoe breng je jouw interne en externe communicatie naar een hoger niveau? Vanwege het thuiswerken en de daardoor veranderende werkomgeving moeten veel bedrijven de manier waarop zij met hun eigen mensen én de markt communiceren heroverwegen. Audiovisuele oplossingen zijn hierin een belangrijk hulpmiddel: De wensen van een meeting room gaan verder dan een scherm en flipchart, het gaat om connectiviteit die met een druk op de knop gerealiseerd kan worden. Een eigen studio, die voor wel 10 type events ingezet kan worden. En narrowcasting, op een slimmer manier effectief omgaan met je content. In dit artikel bespreken we kort de ontwikkelingen en oplossingen die DKB Audiovisual biedt aan organisaties die verbinding serieus nemen.
Het is voor niemand nieuws dat de wereld veranderd is, en dat heeft natuurlijk ook zijn weerslag op onze werkomgeving. Mensen werken thuis – in sommige branches is het de norm geworden – en bedrijven realiseren zich dat dit vaak niet ten koste gaat van productiviteit. Maar ook uiteenlopende externe evenementen zoals productlanceringen of persdagen vinden (deels) op afstand plaats. Een tijdelijk fenomeen lijkt iets blijvends te worden. Wat betekent dit voor bedrijven?
Verbinding op afstand serieus nemen
Communicatie, bijeenkomsten en evenementen op afstand raakt zowel de interne als externe activiteiten van een organisatie:
Intern – In snelgroeiende of relatief jonge bedrijven hebben veel mensen elkaar nog nooit fysiek ontmoet, in gevestigde bedrijven zien mensen elkaar soms maanden niet. Verbinding is niet langer een HR-uitdaging, het heeft voor iedere afdeling en zelfs de bedrijfsleiding prioriteit. Teamgevoel, motivatie en het simuleren van samenwerking hebben direct impact voor de prestaties van bedrijven. Bedrijven realiseren zich dat investeringen die de interne communicatie verbeteren hun geld dubbel en dwars waard zijn.
Extern – Wat voorheen allemaal live gebeurde vindt nu (gedeeltelijk) op afstand plaats. En de komende tijd zal dat niet veranderen. Voor veel bedrijven is het daarom interessant om te investeren in een permanente oplossing. Daarmee tillen ze de kwaliteit van hun evenementen naar een hoger niveau en gaan de kosten per evenement op den duur sterk omlaag.
Audiovisuele oplossingen
DKB Audiovisual heeft zijn dienstverlening afgestemd op deze ontwikkelende behoefte bij bedrijven. Onze Commercieel Directeur, Niels Oostenrijk, legt uit hoe dit in de praktijk in zijn werk gaat:
“De interne communicatie verbeteren begint bij veel bedrijven met de meeting rooms. Ze willen van een snelle oplossing voor een spreekkamer naar een situatie die waarde toevoegt aan besprekingen en ingericht is op video-calls. Afhankelijk van de voorkeursapplicatie – zoals Zoom, Microsoft Teams, Google Meet– richten wij de meeting room zo in dat bijeenkomsten niet alleen efficiënter worden, maar ook van hogere kwaliteit.
Maar ook de inzet van al beschikbare beeldschermen door middel van narrowcasting is een kans die veel bedrijven nog niet benutten. Samen halen we ook meer waarde uit de audiovisuele middelen waarover jullie al beschikken. Wij verzorgen de installatie en techniek, jouw collega’s kunnen vervolgens zelf ermee aan de slag. Mocht je dit ook door ons willen laten doen, dan verzorgen we uiteraard ook graag de content creatie en planning.
Met een eigen Studio nemen bedrijven het helemaal in eigen hand. Daarmee zijn bedrijven in staat om een groot deel van hun externe evenementen én veel intern georiënteerde samenkomsten zelfstandig te realiseren. En voor je denkt ‘dat is vast onbetaalbaar’, onze praktische oplossing wordt afgestemd op de behoefte en noodzaak van de klant. Voor de een is dat een volwaardige TV-studio maar voor de ander volstaat een podcast of webinar studio met beperkte productiemogelijkheden. In de praktijk merken wij bij veel klanten dat als we de Sales, Marcom en HR evenementen optellen de eigen studio al na enkele evenementen kosten efficiënter is dan afzonderlijke evenementen, maar met hetzelfde rendement.”
Audiovisuele oplossing afgestemd op klantbehoefte
“Wij zijn natuurlijk al jarenlang gewend om met klanten te werken aan eenmalige evenementen,” vertelt Niels. “Maar tegenwoordig kijken we verder dan de eenmalige vraag om te bepalen of een meer structurele oplossing niet beter past. En dat vraagt ook om een andere dienstverlening, zo verzorgen wij ook de integratie met IT. Onze eigen IT specialisten werken met het IT-team van de opdrachtgever aan het zo makkelijk bruikbaar mogelijk maken van de oplossingen, bijvoorbeeld met een boekingssysteem.
Maar onze hospitality achtergrond geeft ons ook een ander voordeel: wij denken al vanaf het begin na over de gebruiksvriendelijkheid van een oplossing zodat mensen hem goed en graag gebruiken. Voor een recente klant realiseerden wij een fantastische studio die, nadat iedereen hem geprobeerd had, voor veel meer gelegenheden ingezet wordt dan vooraf gedacht. Dan haal je de investering er nog veel sneller uit.”
Aan de slag
Samenwerken met DKB begint natuurlijk met een goed gesprek, we maken kennis en inventariseren de behoefte. Vervolgens presenteren we onze oplossingen en werken we technische schetsen uit op basis waarvan we een begroting uitbrengen. Vervolgens realiseren we niet alleen de oplossing maar trainen we gebruikers ook in het gebruik daarvan. Iedereen kan snel aan de slag met zijn of haar vergadering, presentatie of training.
We gaan in ons whitepaper dieper in op de verschillende oplossingen maar we komen het je nog veel liever persoonlijk laten zien. Onze praktijkvoorbeelden maken gelijk tastbaar wat onze audiovisuele oplossingen voor jou kunnen betekenen. Neem contact op met DKB Audiovisual via 0416-531 849 of [email protected].
WHITEPAPER SUCCES MET ONLINE EVENTS
Wil jij meer weten over de voordelen van online events of wat er allemaal komt kijken bij een online event productie? Wij hebben onze kennis en ervaring gebundeld in één whitepaper, laat je e-mailadres achter en je ontvangt het whitepaper direct!